نکات خرید کاسه چوبی برای سرو سالاد

نکات خرید کاسه چوبی برای سرو سالاد

 

کاسه های سالادی چوبی انتخاب مناسبی برای ظروف غذاخوری هستند. آنها از نظر زیبایی ظاهری بسیار کاربردی هستند. انواع مختلفی از کاسه چوبی در بازار موجود است که انتخاب کیفیت مناسب آن را مشکل می سازد. در ادامه این مقاله قصد داریم نکاتی که قبل از انتخاب کاسه چوبی لازم است بدانید را بررسی کنیم.

نکات خرید کاسه چوبی برای سرو سالاد

فهرست مطالب

بررسی سلامت کاسه چوبی سالاد

ترفند های بسیاری برای ساخت و ارائه انواع ظروف چوبی  در بازار وجود دارد. بسیاری از شرکت ها و فروشگاه ها از رنگ های مصنوعی و غیر بهداشتی استفاده می کنند که ممکن است سلامتی شما و خانواده تان را به خطر بیندازد.

درختانی که در مناطقی با بارندگی زیاد رشد می کنند اصولا مناسب ساخت کاسه چوبی نیستند؛ چراکه این درختان به سرعت رشد کرده و باعث چگالی کمتر چوب می شوند. بعضی کاسه ها حتی با چوب ایجاد نشده و از علف های گرمسیری مانند بامبو برای ساخت آنها استفاده می شود. بیشتر اوقات این کاسه ها به دلیل چگالی کم برای حفظ شکل خود به مواد پر کننده مانند چسب احتیاج دارند. برای تشخیص اینکه کاسه چوبی از چوب طبیعی ایجاد شده است دقت کنید که اگر بافت دانه های چوب یکسان باشد، مسلما چوب طبیعی نخواهد بود.

چوب مناسب برای تهیه کاسه سالاد چوبی

درختانی که در مناطق گرمسیری رشد می کند دارای دانه های بهم چسبیده، چگالی زیاد و ضخیم بوده و بهترین انتخاب برای انوع ظروف چوبی مانند  تخته کار چوبی ، کاسه چوبی،  بشقاب و پیش دستی چوبی و … می باشند. در ادامه چند مورد از این چوب ها را معرفی می کنیم:

چوب درخت گیلاس

قسمت داخلی چوب درخت گیلاس غنی و تیره است درحالیکه قسمت روشن تر و بیرونی درخت خامه ای و سفید است و کنتراست زیبایی را رقم می زند. چوب درخت گیلاس با گذشت زمان ماندگاری بیشتری پیدا می کند.این چوب نیاز به رنگ آمیزی و مواد پر کننده ندارد، بنابراین گزینه مناسبی برای ساخت کاسه چوبی است.

مطلب پیشنهادی:
ماندگاری حکاکی لیزری ظروف چوبی

چوب افرا

چوب درخت افرا بعد از گیلاس می تواند گزینه مناسبی باشد. ممکن است این چوب از نظر زیبایی مانند درخت گیلاس نباشد اما بسیار با دوام و ایمن است. این چوب با افزایش سن ماندگاری بیشتری پیدا کرده و رنگ روشن تری به خود می گیرد.

گردو سیاه

کاسه های سالاد ساخته شده با گردو سیاه تضاد زیبایی از قهوه ای روشن و تیره را به تصویر می کشد. افزون بر این گردوی سیاه یکی از با دوام ترین چوبهای موجود در بازار است.

چوب راش

چوب درخت راش به عنوان آخرین انتخاب برای کاسه چوبی به کار برده می شود. بسیاری از سازندگان برای دوام بیشتر آن از رنگ شیمیایی و صیقل دادن چوب استفاده می کنند که این فرآیندها از نظر غذایی ایمن نیستند.

نکات خرید کاسه چوبی برای سرو سالاد

چوب بلوط انتخابی نا مناسب برای کاسه چوبی

چوب بلوط در صنایع مختلفی همچون کف سازی بسیار قوی ظاهر می شود. اما وقتی صحبت از کاسه سالاد می شود، بلوط با دوام نخواهد بود. این چوب ها تمایل به کوچک شدن داشته و به راحتی تراشه و تقسیم میشوند. همچنین چوب بلوط به طور طبیعی زیبا نبوده و نیاز به لکه گیری دارد. این مسئله ممکن است ایمنی غذایی را از بین ببرد.

در متن بالا نکات مهم در انتخاب کاسه سالاد چوبی را بیان کردیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.
مجموعه تولیدی هوگر خدمت رسان شما عزیزان در زمینه ساخت انواع ظروف چوبی  و اکسسوری چوبی با طرح دلخواه می باشد.

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه