انواع چوب مناسب برای ساخت ساعت چوبی

ساعت چوبی | کد 885A

ساعت‌های چوبی به دلیل دوام و ویژگی‌های زیبایی که به طراحی می‌افزایند، یک سرمایه‌گذاری عالی و  اکسسوری چوبی ضرروری هستند.  ساعت‌های چوبی علاوه بر نشان دادن زمان، آثار هنری محسوب می‌شوند و مهارت‌های ساعت‌سازی کسانی را که آن‌ها را طراحی کرده‌اند به نمایش می‌گذارند.  ساعت‌ها می‌توانند ظاهر یک دیوار خالی را بهبود بخشند و جایگزینی زیبا برای آینه، نقاشی یا قاب عکس کنند.

اگر به دنبال ساعت خصوصا ساعت عتیقه برای خرید هستید، ممکن است با ساعت های ساخته شده از مواد مختلف مانند برنج، کروم، نقره و طلا برخورد کنید.  چوب یکی از رایج ترین موادی است که برای ساخت ساعت استفاده می شود.  ساعت های عتیقه چوبی یک انتخاب محبوب برای بسیاری از کلکسیونرها هستند زیرا نه تنها بادوام هستند، بلکه می توانند به راحتی در بسیاری از طراحی های داخلی خانه به خوبی ترکیب شوند. در ادامه این مقاله انواع چوب مناسب برای ساخت ساعت چوبی را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

 انواع  چوب برای ساعت چوبی

ساعت های قدیمی چوبی جذابیت روستایی و در عین حال شیک را به هر فضایی می بخشد.  در زیر برخی از مواد چوبی رایج مورد استفاده در ساخت ساعت چوبی آورده شده است.

 بلوط

چوب بلوط دارای خواص بسیاری است که آن را به گزینه ای مناسب برای تولید کفپوش و مبلمان تبدیل می کند.  این یک چوب سخت است.  از این رو متراکم و غیر متخلخل است و در برابر رطوبت و انقباض مقاوم است.  بلوط در برابر قارچ ها و حشرات مقاوم است.  گونه های زیادی از چوب بلوط وجود دارد، اما بلوط سفید و بلوط قرمز به دلیل استحکام، دوام و تطبیق پذیری، پرمصرف ترین گونه ها در ساخت مبلمان هستند.

یکی از ویژگی های بارز چوب بلوط، الگوی مستقیم دانه آن است که در هر دو گونه بلوط سفید و قرمز قابل مشاهده است.  بلوط سفید به طور معمول دارای رنگ جذاب بژ روشن تا قهوه ای است، در حالی که بلوط قرمز در انتهای طیف رنگ قرار دارد.  رنگ ها ممکن است به مرور زمان تیره تر شوند، به خصوص با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اکسیژن.

مطلب پیشنهادی:
نکات ساده در تزئین منزل با اکسسوری

 گردوی سیاه

چوب گردو سیاه نوعی چوب سخت است که در برابر پوسیدگی مقاوم است.  با این حال، در برابر هجوم حشرات آسیب پذیر است.

رنگ های چوب گردو بر اساس قسمتی از درخت که الوار از آن تهیه می شود متفاوت است.  چوب میانی از قهوه‌ای شکلاتی روشن تا تیره متغیر است، در حالی که چوب صنوبر در سایه‌های روشن‌تر، معمولاً زرد تا تقریباً سفید است.  برخی از چوب های گردو می توانند ظاهری قرمز، خاکستری یا حتی بنفش داشته باشند.  برخلاف سایر انواع الوار، چوب گردو سیاه با افزایش سن سبک تر می شود.

دانه ها معمولاً صاف است، اما برخی از الگوهای چوب گردو سیاه به صورت فر، موج دار به نظر می رسند یا گره ایجاد می کنند.  از نظر بافت، چوب گردو سیاه روکشی صاف دارد.

 افرا

بسیاری از نجاران به چوب افرا به دلیل رنگ روشن و کرمی آن ارزش می بخشند.  درست مانند سایر انواع چوب سخت، چوب افرا با گذشت زمان یا در معرض اکسیژن و نور UV تیره تر می شود.  چوب افرا دارای طرحی ظریف و مستقیم است، اما برخی از انواع آن دارای دانه های موج دارهستند.

افرا سخت معمولاً در نجاری به دلیل مقاومت در برابر تاب خوردگی و ترک خوردگی استفاده می شود.  همچنین در برابر تغییرات دما و رطوبت به خوبی مقاومت می کند.

ساعت چوبی | کد 890A

 گیلاس

گیلاس به دلیل رنگ جذاب و بافت صاف معمولاً برای کارهای چوبی و مبلمان سازی استفاده می شود.  چوب گیلاس از آنجایی که چگالی متوسطی دارد، بادوام اما انعطاف پذیر است و سفتی کمی دارد.  برش، کنده کاری یا قالب گیری آسان است.

رنگ های چوب گیلاس می تواند مایل به زرد تا قهوه ای مایل به قرمز روشن باشد.  با افزایش سن تیره می شود، اما قرار گرفتن در معرض نور و اکسیژن می تواند روند پیری را تسریع کند.

مطلب پیشنهادی:
ایده های سفره هفت سین چوبی

در متن بالا انواع چوب متناسب برای ساخت ساعت چوبی با دوام و آنتیک را بررسی کردیم.مجموعه تولیدی هوگر خدمت رسان شما عزیزان در زمینه ساخت انواع ظروف چوبی  و اکسسوری چوبی با طرح دلخواه می باشد.

 

افزودن دیدگاه