ایده های دکوراسیون گوتیک

ایده های دکوراسیون گوتیک

وقتی اصطلاح دکور گوتیک را می شنوید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟  برای بسیاری از ما، این سبک چیزی در امتداد یک ظاهر کاملا سیاه و ترسناک است.

دراماتیکی که همراه با طراحی گوتیک ارائه می‌شود، فوراً حسی از شکوه بی‌نظیر و ارتباط تاریخی را به فضای شما می‌افزاید.  خاستگاه طراحی گوتیک با کلیسای جامع مسیحی و قلعه های اروپایی شروع شد. سبک گوتیک یک شاهکار هنری در حوزه معماری به شمار می آید و به دلیل وجود طرح های ظریف و پیچیده تجلی گر قدرت و زیبایی است. ویژگی های بارز این سبک باعث شده از آن به عنوان یکی از سبک های طراحی در دکوراسیون داخلی ساختمان های امروزی استفاده شود.

کنجکاو هستید که در مورد زیبایی شناسی آن بیشتر بدانید؟  در مقاله زیر، ما برخی از زیباترین و مؤثرترین راه‌ها را برای ایحاد سبک دکوراسیون گوتیک به خانه‌تان ارائه می‌کنیم.

ایده های دکوراسیون گوتیک

فهرست مطالب

ایده های متنوع دکوراسیون گوتیک

اضافه کردن اکسسوری های تزئینی سیاه را در نظر بگیرید

رایان جونز، دکوراتور در می‌گوید: «بسیار واضح است که رنگ اصلی مورد استفاده در دکوراسیون گوتیک سیاه است، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام تلاش خود را بکنید و خانه خود را کاملاً سیاه تزئین کنید.  “شما می توانید به سادگی اکسسوری های تزئینی و اکسسوری چوبی مشکی را برای افزودن به ظاهر اضافه کنید!”

به عنوان مثال، لازم نیست خانه خود را دوباره فرش کنید و یک فرش مشکی یا خیلی تیره را استفاده کنید.  شما می توانید به سادگی با یک قالیچه مشکی یا سایر اکسسوری های تزئینی ظاهر آن را بیافزایید.

ایده های دکوراسیون گوتیک

مبلمان تیره را انتخاب کنید

به همین ترتیب، لازم نیست تمام دیوارهای خانه خود را سیاه رنگ کنید – مگر اینکه بخواهید بسیار جسورانه رفتار کنید!  جونز پیشنهاد می‌کند: شما می‌توانید به سادگی برخی از وسایل مشکی مانند مبل یا میز کنار سالنی چوبی را اضافه کنید تا ظاهر گوتیک را ببخشید.  در واقع، دیوارهای سفید وقتی با وسایل مشکی خانه مانند مبل‌ها، میزهای قهوه‌خوری یا میز ناهارخوری ترکیب می‌شوند، با طراحی داخلی گوتیک عالی می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:
تزئین منزل با اکسسوری چوبی

ایده های دکوراسیون گوتیک

از کاغذ دیواری دوری نکنید

اگر می‌خواهید در فضایی کوچک‌تر بیانیه‌ای جسورانه داشته باشید، کاغذ دیواری گوتیک ویکتوریایی گزینه‌ای عالی است  و اگر در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنید و نمی‌خواهید نگران تعمیر آن باشید، می‌تواند بسیار هوشمند باشد.

پارچه های دراماتیک را انتخاب کنید

به دنبال یک رویکرد راحت تر هستید؟  پارچه‌هایی را در نظر بگیرید که نه‌تنها نور روشن را فیلتر می‌کند، بلکه ظاهری جسورانه را در داخل اتاق ارائه می‌کند.  پارچه‌های مخملی بلند و سنگین را انتخاب کنید که به راحتی به کف زمین برسد و جلوه‌ای زیبا در پای پرده ایجاد کند.  برای لمس بیشتر درام، استفاده از منگوله یا حاشیه را در نظر بگیرید تا لایه دیگری از شکوه به ظاهر کلی اضافه کنید.

شمع برای تنظیم خلق و خو

هیچ فضایی با الهام از سبک گوتیک بدون مقدار زیادی شمع کامل نمی شود.  آنها نه تنها درخشش گرمی به فضا ایجاد می کنند، بلکه لایه دیگری از جذابیت بصری را نیز اضافه می کنند.  به جای انتخاب انحصاری شیشه های شمع، شمعدان چوبی یا شمعدان های مشابه، انواع مختلفی از هر دو اندازه را با هم ترکیب کنید تا بافت و مجللی به فضا ببخشید.

یک لوستر را در نظر بگیرید

نور شمع راهی عالی برای ایجاد حال و هوا است، اما لوستر بهترین گزینه برای افزودن فضای گوتیک به فضای شماست.  اگر با فضای کوچک‌تر یا سقف‌های نسبتاً کم کار می‌کنید، مجبور نیستید به دنبال یک لوستر بزرگ بروید، حتی کوچک‌ترین چراغ‌ها با کریستال‌های درخشان این کار را انجام خواهند داد.

ایده های دکوراسیون گوتیک

برای چیزهای عجیب و غریب به عتیقه جات رجوع کنید

اینجاست که رفتن به سبک گوتیک لذت بخش می شود: یک عنصر رایج در دکوراسیون الهام گرفته از گوتیک، انبوهی از لوازم تزئینی است که به نمایش گذاشته می شود – مانند سفال، سنگ، پر، استخوان حیوانات و موارد عجیب دیگر.  مجموعه خود را با عتیقه‌فروشی یا لوازم والدینتان شروع کنید.

مطلب پیشنهادی:
انواع مختلف سینی سرو

 گل ها و شاخ و برگ های خشک شده را بگنجانید

مانند فراوانی چوچک ها و چیزهای عجیب و غریب، دکوراسیون الهام گرفته از گوتیک معمولاً با گل ها و شاخ و برگ های خشک شده شناسایی می شود.  با این حال، می‌توانید از چمن‌های زینتی یا دسته‌های گل‌هایی که به دقت چیده شده‌اند صرف نظر کنید و به دنبال گل‌های مجلل‌تر مانند گل رز قرمز پررنگ، نیلوفر یا حتی شاخه‌های چیدمان هنرمندانه باشید.

به قالب نگاه کنید

قوس‌ها و تاج‌سازی‌های جالب طراحی گوتیک کلاسیک هستند – اما اگر با خانه‌ای مدرن‌تر سروکار دارید، راه‌های خاصی برای به دست آوردن همان عنصر عظمت وجود دارد.  اضافه کردن یک دیوار سنگ مصنوعی، یک شومینه مصنوعی، یا دیوارکوب های الهام گرفته از قلعه را در نظر بگیرید تا بخشی از آن طعم قرون وسطایی را اضافه کنید.

ایده های دکوراسیون گوتیک

در متن بالا ایده های دکوراسیون گوتیک را مطالعه کردید. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه