بررسی انواع اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی

بررسی انواع اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی

یک اتاق گرم بدون اکسسوری خصوصا اکسسوری چوبی جالب نخواهد بود. لوازم جانبی شخصیت، جذابیت و فردیت را به اتاق می بخشد. انتخاب و چیدمان هر فرد نشان دهنده علاقه و حساسیت او به طراحی خوب است. اما لوازم جانبی باید از تم اتاق پیروی کنند. اکسسوری ها باید به وحدت اتاق کمک کنند.

برخی از آنها عملکردهای خاصی خواهند داشت، برخی دیگر صرفاً تزئینی خواهند بود. گروه عملکردی ممکن است شامل زیرسیگاری، ساعت و آباژور باشد، لوازم تزئینی ممکن است شامل عکس، مجسمه، آینه، گل آرایی و غیره باشد. لوازم جانبی قبل از هر چیز باید مفید باشند. لامپ ها باید در جایی که نیاز است نور کافی را فراهم کنند. ساعت ها باید زمان را حفظ کنند و چهره هایی داشته باشند که به راحتی خوانده شوند. در همه موارد، شکل، رنگ و بافت باید با روح اتاق هماهنگ باشد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می پردازیم.

فهرست مطالب

انواع اکسسوری در دکوراسیون

کتاب و مجلات

کتاب ها و مجلات در واقع لوازم جانبی نیستند، اما هنگامی که به صورت تزئینی یا به مقدار زیاد در یک اتاق استفاده می شوند، به عنوان اکسسوری طبقه بندی می شوند. نمایش کتاب ها به اتاق عمق و همچنین شخصیت می بخشد و علایق مالک را آشکار می کند.

بیشتر کتاب‌ها در قفسه‌های کتاب قرار می‌گیرند که باعث انعطاف‌پذیری در جابجایی می‌شود. قفسه های کتاب را اغلب می توان طوری تنظیم کرد که کتاب های بلند و کوتاه را در خود جای دهد. کتاب های سنگین تر را در قفسه های پایین قرار دهید. لازم نیست همه کتاب ها به صورت عمودی قرار گیرند، برخی از آنها را به صورت افقی قرار دهید. یک چیدمان منظم این است که کتاب ها را بر اساس اندازه یا رنگ آنها گروه بندی کنید. کتاب هایی با صحافی یکسان یا مجموعه ای از کتاب ها ممکن است به عنوان یک واحد استفاده شود. هر شی کوچکی که همراه با کتاب در قفسه کتاب قرار دارد باید مکمل یکدیگر باشند و فضای جذابی را ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی:
مزایا استفاده از قاشق چوبی در پختن غذا

مجلات معمولاً لوازم جانبی موقت هستند. اکثر آنها خوانده می شوند و به سرعت دور ریخته می شوند.

ساعت

یک ساعت جالب ممکن است نه تنها یک لوازم جانبی اصلی بلکه یک مرکز  مورد علاقه باشد. ساعت عتیقه، ساعت های زنگ دار، ساعت چوبی و ساعت های مدرن با طرح ها و مواد غیرمعمول، مانند مکعب ها یا کره های شیشه ای، با دکوراسیون مدرن هماهنگ هستند.

کلکسیون

مجموعه یا کلیکسیون خود را به بخشی حیاتی از دکوراسیون خود تبدیل کنید، آن را به زیبایی چیدمان کنید و از نمایش آن لذت ببرید. مجموعه ها باید به شکلی منظم و قابل توجه نمایش داده شوند که ظاهر اتاق را بهم نریزند. مطمئن شوید که این مجموعه هم از نظر رنگ و هم در فرم پس زمینه اتاق هماهنگ است. کلکسیون های جمع آوری شده را می توان بر روی دیوارها، میزها یا قفسه هایی که برای نمایش آنها طراحی شده است گروه بندی کرد.

آباژور ها و وسایل روشنایی

آباژور ها و وسایل روشنایی که به خوبی انتخاب شده اند در تعیین شخصیت یک اتاق بسیار مهم هستند. اگرچه جنبه عملکردی باید در انتخاب آنها مورد توجه اولیه قرار گیرد، اما انتخاب طرح هایی که بر روح اتاق تأکید می کنند کم اهمیت نیست.

اتاق‌های رسمی‌تر معمولاً به آباژورهایی با نوع خاصی از ظرافت نیاز دارند. آنها ممکن است بسیار ساده باشند، اما رنگ ها و بافت باید در آنها مشخص شود.

اتاق‌هایی که به سبک‌های غیررسمی‌تر مبله می‌شوند باید دارای لامپ‌هایی باشند که نشان‌دهنده تجمل باشد. برای مثال آباژور چوبی، سفال، مس و قلع.

اتاق های مدرن – لامپ های مدرن اما ساده. چوب جلا داده شده با رنگ های دوست داشتنی و نقش های دانه ای، فلزات، چینی، سفال، شیشه و چرم.

هنگامی که چندین لامپ انتخاب شده اند باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

آینه ها

در برخی از فضاها مانند اتاق خواب و رختکن، آینه ضروری است. به عنوان مثال. سالن های ورودی در اتاق های دیگر بیشتر جنبه تزئینی دارند تا کاربردی. آینه ها باعث ایجاد احساس وسعت می شوند. گاهی اوقات تمام دیوار با آینه پوشانده می شود.

مطلب پیشنهادی:
دلایلی که ساعت دیواری چوبی هرگز از مد نمی افتد

در دکوراسیون های مدرن اغلب از آینه ها بدون قاب استفاده می شود. سبک های سنتی معمولا دارای یک قاب از چوب یا فلز در یک طرح مشخص هستند.آینه ها باید با توجه به سطح دیوار و مبلمان انتخاب شوند.

تصاویر

آنها ضروری نیستند، اما اگر به خوبی انتخاب شده باشند و مکان های خوبی باشند، می توانند به طور قابل توجهی به سبک اتاق اضافه کنند.

رنگ و بافت تصاویر باید با رنگ های استفاده شده در اتاق هماهنگ باشد. اندازه و شکل یک عکس باید به قسمت دیواری که روی آن آویزان می شود و همچنین به مبلمانی که در مقابل دیوار قرار می گیرد مربوط باشد. غالباً به جای استفاده از یک عکس، گروه بندی چندین عکس جالب تر است. هنگامی که تصاویر دقیقاً از نظر شکل و اندازه یکسان هستند، آرایش گروهی معمولاً متقارن است و فقط چند مشکل ایجاد می کند.

بررسی انواع اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی

گیاهان

گیاهان ورا می توان تقریباً در هر جای خانه یا آپارتمان قرار داد، به شرط اینکه نور کافی دریافت کنند و محیط برای رشد آنها مساعد باشد. گیاهان معمولاً در حمام ها به دلیل رطوبت زیاد رشد می کنند. از آنها می توان برای پر کردن فضای پنجره یا به عنوان جداکننده اتاق استفاده کرد. گیاهان باید بر اساس تنوع، شکل و علاقه به عنوان لوازم جانبی انتخاب شوند. آنها باید در ظروف جذابی قرار گیرند که مکمل طرح رنگ اتاق هستند.

مجسمه ها

مجسمه‌ها می‌توانند مواد مختلفی مانند سنگ، چوب، فلز، عاج، سفال، پلاستیک یا شیشه و در اشکال و اندازه‌های مختلف باشند.

 دیوارپوش

آویزهای دیواری را می توان از تعدادی مواد یا انواع مختلف ساخت. پارچه چاپی، فرش، ماکرومه، سوزن دوزی و غیره همگی به عنوان دیوارکوب بوده اند. آویزهای دیواری اغلب برای پر کردن مناطق بزرگ، ساده و خالی استفاده می شود. آنها همچنین می توانند نقطه کانونی یک اتاق باشند.

مطلب پیشنهادی:
محصولات اولیه چوب و کاربرد آن در صنایع مختلف

اکسسوری متفرقه

پرندگان:

حس باغ را ایجاد کنید. آهنگ‌ها، حرکات و رنگ‌های آن‌ها آن‌ها را به دکوراسیون‌های ثابت اضافه می‌کند. قفس ها می توانند در هماهنگی با دکوراسیون اتاق تزئینی باشند.

سینی ها

سینی ها خصوصا انواع سینی چوبی می توانند برای سرو و همچنین تزئینی مفید باشند.

انتخاب و چیدمان لوازم جانبی و اکسسوری

  • لوازم جانبی باید در نقاط مهم اتاق قرار داده شوند تا چشم به نقطه کانونی مورد علاقه هدایت شود. با انتخاب رنگ ها یا شکل های یکسان، دکوراتور می تواند از لوازم جانبی برای ایجاد وحدت در یک اتاق استفاده کند.
  • اکسسوری باید با مبلمان یا گروه بندی مبلمان مرتبط باشند.
  • اگر همه در یک خط مستقیم قرار نگیرند جالب تر هستند.
  • اکسسوری ها باید با فاصله بین اقلام جداگانه قرار گیرند تا بتوان از آنها به طور جداگانه لذت برد در حالی که هنوز بخشی از یک واحد هستند.
  • اگر شکل‌ها و ارتفاع‌ها متنوع باشند، اکسسوری ها جالب‌تر هستند. بسیاری از موارد یک شکل ممکن است یکنواخت به نظر برسند. با این حال، اگر لوازم جانبی با هم گروه بندی شوند، هر کدام باید چیزی مشترک با دیگری داشته باشند. ممکن است اندازه، شکل، جنس یا رنگ باشد.
  • اکسسوری هایی که تزئین شده اند اگر در پس زمینه ای ساده قرار گیرند می توانند بهترین نتیجه را داشته باشند.
  • اکسسوری های ارزان قیمت اگر در کنار هم قرار گیرند و به خوبی نمایش داده شوند می توانند بسیار مهم به نظر برسند. بطری‌های نامنظم که جلوی پنجره در قفسه‌ها نمایش داده می‌شوند، می‌توانند به طور چشمگیری مؤثرتر از نقاشی گران‌قیمتی باشند که در قسمتی مبهم از اتاق قرار داده شده است.

در متن بالا انواع اکسسوری محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بررسی کردیم .مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی  و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه