سبک طراحی روستیک چیست؟

سبک طراحی روستیک چیست؟

در سبک روستیک که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ استفاده از عناصر ناهموار و خاکی، طراحی گرم و دلپذیری را ایجاد می کند. این سبک در طراحی فضای داخلی و انواع لوازم، مبلمان، اکسسوری چوبی، میز چوبی و … به کار گرفته می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم بطور کلی به معرفی سبک طراحی روستیک بپردازیم.

فهرست مطالب

 تاریخچه مختصر

 طراحی داخلی روستایی بر اساس مهاجران اولیه در سراسر ایالات متحده است که در قرن نوزدهم خانه های خود را دور از شهرها ساختند.  بسیاری از این پیشگامان اثاثیه کمی با خود آوردند زیرا فضا کم  و اثاثیه سنگین بود.  هنگامی که مردم ساکن شدند و خانه های خود را ساختند، خانه های آنها به سرعت با موادی که در محل یافت می شد کنار هم قرار گرفتند.  در حالی که بسیار متفاوت از سالن های سنتی اروپا یا سبک های استعماری در ایالات شمال شرقی است، طراحی روستایی جذابیت خاص خود را دارد.

 تعریف سبک روستیک

فضای داخلی روستایی با ناهمواری و درخشش زیبایی طبیعی تعریف می شود.  تمرکز بر ایجاد یک فضای آرامش بخش با برجسته کردن استفاده از چوب، سنگ، برگ و سایر عناصر ارگانیک است.  روستیک به جای نگرانی در مورد خطوط کامل، به هر قطعه اجازه می دهد تا برجسته شود.  از گره‌های چوب گرفته تا زنگ‌زدگی روی فلز، این سبک طبیعت هر چیز را به شکل بزرگی تجلیل می‌کند.

 ویژگی های طراحی داخلی روستیک

تمام هدف سبک های داخلی روستایی طبیعی بودن تا حد امکان است.  این یک سبک برای لوسترهای براق، مبلمان پلاستیکی یا پالت های رنگ سرد نیست.  بر گرما و راحتی تمرکز دارد.  از لهجه های آهنی گرفته تا کفپوش های چوبی سخت، این سبک باید مانند درخشش آتش باشد.  برای عمق بیشتر، فرش ها، پتوهای بافته شده، قطعات یا خزهای بازسازی شده (واقعی یا مصنوعی) را روی فرش قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:
چگونه می توان یک اتاق نشیمن را با بودجه مناسب تزئین کرد؟

 طرح:

طراحی داخلی روستیک به دلیل استفاده از عناصر طبیعی خام و ساده، سبکی محبوب است.  هدف این است که با الهام گرفتن از زندگی در کوهستان و سبک های قدیمی، زندگی را به محیط بیاوریم.

  • طراحی بر راحتی و ایجاد فضایی جذاب متمرکز است.
  • ویژگی های عناصر چوبی، هر چه عیوب بیشتر و ساختار خشن تر باشد، بهتر است.
  • ترکیب با عناصر طبیعی دیگر مانند سنگ، برگ و پوست حیوانات یا شاخ.
  • طرح های ساده با لبه های دفرمه تر جذاب هستند.

 پالت رنگ:

خوب است که برخی از رنگ های زیبای طبیعت را از بیرون به داخل بیاوریم.  رنگ‌هایی مانند آبی، قهوه‌ای، بژ، سبز به همراه سایه‌های مختلف هر کدام جذاب هستند.

رنگ های اصلی باید به آنچه در محیط یافت می شود تکیه کنند.  سبزی های جنگلی، قهوه ای پررنگ، دانه های چوب و برنزه همگی عالی هستند.  سفید نیز ساده است و رنگ های دیگر را در اتاق تقویت می کند.

  • رنگ‌های تاکیدی شامل رنگ‌های قرمز، آبی، مشکی و طرح‌های چهارخانه است.
  • برای پرداخت های فلزی، با آهن، مس، برنج یا برنز روغنی ساییده شده تاکید کنید.

 دکور:

روستیک بر سادگی و راحتی در همه عناصر تأکید دارد.  یک شومینه، مبلمان راحت، کوسن ها، و یک قطعه شاخ حیوانات، کمک زیادی به دستیابی به ظاهر سبک کوهستانی خواهد کرد.

  • چوب برای سبک روستیک ضروری است. گزینه‌ها با تیرهای چوبی، مبلمان چوبی، کف‌های چوبی سخت یا دیوارهای چوبی متفاوت هستند.
  • شومینه یا اجاق های هیزمی جزء اصلی این طرح هستند.

انواع پتو، پرتاب و بالش راحت اضافه کنید.

  • بافت ها را از طریق فرش های بافته شده، پارچه های بافته شده یا سبدها به محیط اضافه کنید.
  • هنر متکی به طبیعت است و از شاخه ها، سنگ ها، شاخ ها یا عناصر آهنی قدیمی استفاده می کند.

 آیا می توانید روستیک را با معاصر ترکیب کنید؟

شما می توانید کاملاً فضای داخلی روستایی را با طراحی معاصر ترکیب کنید.  آنها به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند.  معاصر در مورد چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و خنثی است، که دقیقاً مطابق با تأکید روستایی بر تن ها و بافت های طبیعی است.  معاصر همچنین در مورد داشتن خطوط تمیز است که می تواند با جذابیت خشن تر روستایی ترکیب شود.  نکته کلیدی این است که به جای تلاش برای پیروی از روندهای هر دو، شباهت های بین این دو را در آغوش بگیرید.

مطلب پیشنهادی:
معرفی انواع چوب فینگرجوینت

نتیجه

طراحی داخلی روستیک یک سبک جذاب است که بر برجسته کردن عناصر خام طبیعت تمرکز دارد.  زیبایی فضای باز را به داخل می آورد و فضایی دلپذیر از گرما ایجاد می کند.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه