نحوه نگهداری مناسب وردنه های چوبی

نحوه نگهداری مناسب وردنه های چوبی

شکل دادن و صاف کردن خمیر زمانی که با وردنه استفاده می شود راحت تر است.  این نوع ابزارتهیه غذا یا ظروف چوبی استوانه ای را می توان در دو سبک یافت: غلتکی و میله ای.  در حالی که انواع غلتکی دارای یک استوانه ضخیم و دسته های کوچک در انتها هستند، انواع میله ای نازک تر هستند.

این ظروف پخت و پز همه کاره از مواد مختلفی مانند شیشه، سرامیک، آلومینیوم، چوب و پلاستیک استفاده می شود.  نوع وردنه ای که انتخاب می کنید تفاوت زیادی در تهیه غذای مورد نظر شما ایجاد می کند.  به عنوان مثال، وردنه های بلند در غذاهای ژاپنی برای تهیه نودل استفاده می شود، در حالی که وردنه های خمیر برای تهیه نان تخت استفاده می شود. در ادامه این مقاله نحوه نگهداری مناسب وردنه های چوبی را مطالعه خواهید کرد.

نحوه نگهداری مناسب وردنه های چوبی

 نحوه مراقبت از وردنه های چوبی

یکی از محبوب ترین وردنه ها، وردنه چوبی  یا نانوایی است.  این نوع غلتک هنگام استفاده از آن برای صاف کردن خمیر برای دست ها و بازوها راحت است.  چه بخواهید بیسکویت، کلوچه یا پای کیک درست کنید، یک وردنه چوبی این کار را انجام می دهد.  اگر به خرید یک وردنه کلاسیک که همه کاره است علاقه دارید، یک وردنه ساده از چوب افرا می تواند یک دارایی عالی برای آشپزخانه شما باشد.

وردنه های چوبی تقریباً یک عمر با زحمت بسیار کمی دوام خواهند داشت.  با این حال، یک وردنه چوبی برای دوام بیشتر نیاز به کمی لطافت، عشق و مراقبت دارد.  راز این است که آن را در آب نگذارید.

قبل از نگهداری آن، باید آن را کاملاً خشک کنید.  به عنوان مثال، پس از اتمام پخت، بلافاصله آن را با دست در آب داغ بشویید.  اگر شستن بقایای شیرینی به سختی انجام می شود، مطمئن شوید که فقط از یک پد تمیز کننده پلاستیکی استفاده کنید.  سپس وردنه خود را به خوبی آبکشی کرده و با حوله کاملا خشک کنید.  شما می توانید آن را در هر جایی از آشپزخانه خود ذخیره کنید، اما یک کشو یا کمد بهترین است.

مطلب پیشنهادی:
انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی

نحوه نگهداری مناسب وردنه های چوبی

تهویه مطبوع غلتک های چوبی

به طور کلی، نیازی به حالت دادن وردنه های چوبی نیست.  شستن و خشک کردن دقیق این ظروف چوبی اغلب برای مراقبت طولانی مدت از آنها کافی است.  در واقع، غلتک های چوبی می توانند بسیار قدیمی باشند و همچنان در شرایط عالی باشند.

با این حال، اگر وردنه شما در معرض حرارت بیش از حد قرار گرفته باشد، احتمال ترک خوردن چوب وجود دارد.  این امر به ویژه زمانی اتفاق می افتد که وردنه خود را بیش از حد خشک می کنید، که یکی از دلایلی است که شستشوی آن در ماشین ظرفشویی توصیه نمی شود.  چرخه گرمایش به راحتی چوب را خشک می کند و یک چرخه طولانی شستشو نیز می تواند آن را بیش از حد خیس کند.

برای نجات وردنه خود، سعی کنید از مقداری روغن زیتون که در سالاد استفاده می‌کنید، یا روغن معدنی مناسب برای مالیدن آن استفاده کنید.  این نوع درمان برای کاسه چوبی و تخته کار چوبی نیز بی خطر است.

در متن بالا نکات ساده و کوتاه برای نگه داری وردنه های چوبی را مطاله کردید.مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از آباژور چوبی و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه