هر آنچه که باید در مورد میزهای جانبی بدانید

انتخاب لوازم متناsب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل میتواند چالش برانگیز باشد.  تمرکز بر روی قطعات بزرگتر مورد نیاز فضای شما، مانند مبل، صندلی و ست ناهارخوری آسان بوده و طی یکروز تمام میشود.  اگر احساس می کنید چیزی در اتاق کم است و نمی توانید آنرا پیدا کنید، ممکن است قطعات تاکیدی را که فضا را کامل می کنند فراموش کرده باشید: میزهای کنار سالنی و میزهای کنسول.

میزهای جانبی و میزهای کنسول قطعات مهمی هستند که هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی شناسی اتاق باید در طرح طراحی خود بگنجانید.  این مقاله نحوه ادغام یکپارچه میزهای کناری و میزهای کنسول را در طراحی خانه خود از اتاق نشیمن تا اتاق خواب توضیح می دهد.

فهرست مطالب

 میزهای جانبی اتاق نشیمن

میز کنار سالنی چوبی  یا میزهای عسلی چیزی بیش از یک تکه برجسته هستند؛ آنها نقش مهمی در نحوه استفاده راحت شما و مهمانان از فضای خود دارند.  میزهای کنارسالنی سطحی هستند که می توانید یک آباژور چوبی را روی آن بچینید، به نوشیدنی خود استراحت دهید و به کتاب ها و عکس های خانوادگی مورد علاقه خود حالت دهید.  به عنوان یک قاعده کلی، همه صندلی ها باید مکانی داشته باشند که شما و مهمانانتان بتوانید یک نوشیدنی و یک میان وعده در آن بچینید.

 نکات طراحی میز کنار سالنی

هنگام انتخاب میزهای کناری برای اتاق نشیمن خود، احساس نکنید که باید یک ست کامل را خریداری کنید.  شما می توانید با سرمایه گذاری بر روی قطعات مکمل به ظاهری مناسب دست پیدا کنید.  به عنوان مثال، به جای خرید یک ست کامل مبلمان اتاق نشیمن، باز هم می توانید با هماهنگی قطعات مستقل به ظاهری زیبا برسید.  یکی از راه‌های انجام این کار این است که مبلمانی را انتخاب کنید که سبک‌های متفاوتی دارند اما همگی چوبی هستند تا فضایی منسجم و در عین حال جالب ایجاد کنید.  در زیر چندین نکته طراحی در مورد جفت کردن قطعات مبلمان وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که اتاق شما ظاهری منحصر به فرد و در عین حال از نظر بصری دلپذیر دارد.

مطلب پیشنهادی:
شش جایگزین میز کنارسالنی که اتاق نشیمن شما به آن نیاز دارد

   نکته 1 طراحی:

میزهای کناری خود را با یک میز کنسول مطابق اما در رنگ های مختلف جفت کنید.

   نکته 2 طراحی:

رنگ های مکمل با بافت های متضاد را به اتاق نشیمن خود بیاورید.

   نکته 3 طراحی:

یک میز عسلی مربعی چوبی را با میز جلومبلی هشت ضلعی یا میزهای کنارسالنی گرد، جفت کنید.  در حالی که اینها نیازی به بخشی از یک مجموعه ندارند، باید یک عنصر متحد کننده مانند همان تن چوب وجود داشته باشد.

 طراحی میز کنارسالنی

طراحی میزهای کناری شما می تواند از جنبه ای کاملاً کاربردی باشد یا می تواند مکانی برای به نمایش گذاشتن زیبایی طراحی منحصر به فرد شما باشد.  ممکن است بخواهید میز کناری شما مکانی باشد که یک چراغ رومیزی و نوشیدنی را روی آن قرار دهید و یک مجموعه زیبا از زیر لیوانی برای محافظت از سطح تهیه کنید.  یا اگر می‌خواهید جلوه میز کناری خود را بیشتر جلوه دهید، می‌توانید با مجموعه‌ای از کتاب‌ها، یک کاسه تزئینی، یک شمعدان چوبی یا یک عکس خانوادگی ارزشمند به آن حالت دهید.

 میزهای کناری اتاق خواب

چه آنها را میزهای خواب یا پاتختی بنامید، یک اتاق خواب کامل نمی شود تا زمانی که دو میز کنار تخت قرار گیرند.  در حالی که میزهای کنار تخت نیازی به بخشی از یک ست کمد ندارند، باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا ظاهری یکدست ایجاد کنند.

 عملکرد میز پاتختی

هنگام خرید میز کنار تخت، اندازه و فضای ذخیره سازی دو ویژگی ضروری هستند.  ارتفاع یک میز کنار تخت باید بین 24 تا 28 اینچ باشد.  این معمولاً همان ارتفاع تشک است.  این توصیه ارتفاع، راحت ترین دسترسی را از روی تخت به میز و همچنین منسجم ترین طراحی بصری را امکان پذیر می کند.

اگر اتاق خواب کوچک تری دارید، می توانید با استفاده از میزهای کنار تخت با رویه ای شفاف مانند شیشه، چشم را فریب دهید تا فضای بزرگتری را ببیند.

مطلب پیشنهادی:
نحوه نگهداری مناسب وردنه های چوبی

 ذخیره سازی کافی در میز کنار تخت ضروری است.

حتی می توان ذخیره سازی را مهم ترین ویژگی در نظر گرفت.  میزهای کنار تخت با فضای ذخیره‌سازی کافی به شفاف ماندن سطح کمک می‌کنند و محیطی آرام و بدون درهم‌کاری ایجاد می‌کنند.

 طراحی میز کنار تخت

تمیز نگه داشتن میز کنار تخت به شما بسیار کمک می کند.  اقلام حداقلی نه تنها به ایجاد یک محیط آرام کمک می کنند، بلکه خطر ضربه زدن به وسایل در تاریکی را نخواهید داشت.  دکور میز خواب خود را به موارد ضروری مانند چراغ رومیزی، ساعت، آبخوری و شاید یک عکس خانوادگی در قاب نگه دارید.

در متن بالا نکات کوتاه و کاربردی در خصوص میز های جانبی را مطالعه کردید. یک میز کناری با دقت انتخاب شده این قدرت را دارد که فضای شما را به هم متصل کند و در عین حال آن را راحت تر کند.  چه به دنبال میزهای کناری برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود باشید، میزهایی که هم فرم و هم عملکرد دارند می توانند عناصر گمشده اتاق شما باشند.مجموعه تولیدی هوگر خدمت رسان شما عزیزان در زمینه ساخت انواع ظروف چوبی  و اکسسوری چوبی با طرح دلخواه می باشد.

افزودن دیدگاه